DKF KLAPS odwołuje projekcje filmowe w marcu

2-30.03.2020, godz. 19:00
Rzeszów, Stefana Okrzei 7, Wojewódzki Dom Kultury

Dyskusyjny Klub Filmowy „Klaps” działający w Wojewódzkim Domu Kultury
w Rzeszowie odwołuje marcowe projekcje filmowe
.
Prosimy o zachowanie karnetów zakupionych na miesiąc marzec
ponieważ będą ważne po wznowieniu działalności.

w programie:
02.03.2020 r. - BIAŁY, BIAŁY DZIEŃ, reż. Hlynura Palmasona
09.03.2020 r. - MONOS, reż. Alejandro Landes
(poniższe projekcje zostały odwołane)
16.03.2020 r. - SERCE JAK LÓD, reż. Claude Sautet
23.03.2020 r. - JEZIORO DZIKICH GĘSI, reż. Diao Yinan
30.03.2020 r. - NĘDZNICY, reż. Ladj Ly

Pokazy filmów zaplanowano w poniedziałki o godz. 19:00
w WDK, ul. S. Okrzei 7.
Karnety miesięczne na pięć filmów będą dostępne w cenie 30 zł
a wejściówki pojedyncze na każdy film w cenie 10 zł


o filmach:
BIAŁY, BIAŁY DZIEŃ, reż. Hlynura Palmasona
produkcja: Dania, Islandia 2019 - gatunek: dramat - czas trwania: 109 min

„Biały, biały dzień” to osnuta islandzką mgłą historia żalu,
zemsty i bezwarunkowej miłości.
W biały, biały dzień, gdy nieba nie można odróżnić od ziemi, zmarli mogą mówić do tych, którzy wciąż żyją – głosi islandzkie powiedzenie. W taki też dzień ginie żona byłego szefa policji, która spada w przepaść rozpędzonym samochodem. Mimo żałoby, stara się on zacząć wszystko od nowa i odpowiedzieć sobie na pytanie, kim teraz jest. Pewnego dnia odkrywa tajemnicę, która pierwszy raz od dawna wzbudzi w nim silne emocje. Od tej pory zrobi wszystko, żeby dowiedzieć się prawdy o ich wspólnej przeszłości...

Reżyser niezapomnianych, ekstrawaganckich Zimowych braci swoim drugim filmem potwierdza, że jest jednym z najzdolniejszych młodych twórców ze Skandynawii.
Biały, biały dzień – dojrzalszy, formalnie chłodny i zdystansowany, ale kipiący od tłumionych uczuć – to przenikliwy obraz zmagań z żałobą, a jednocześnie angażujące kino zemsty. Odtwórca głównej roli Ingvar E. Sigurðsson stworzył przekonujący portret wdowca żyjącego w potrzasku przeszłości, powoli osuwającego się w szaleństwo.
nagrody:
MFF w Cannes 2019 - nagroda dla najlepszego aktora (sekcja Tydzień Krytyki); MFF w Transylwanii 2019 - najlepszy aktor.

MONOS, reż. Alejandro Landes
produkcja: Argentyna, Holandia, Niemcy, Szwecja, Kolumbia 2019
gatunek: dramat - czas trwania: 102 min

Najlepszy Film London Film Festival 2019, kolumbijski kandydat do Oscara

Wilk, Lady, Rambo, Yeti, Bum-Bum, Smerf, Szwedka i Pies to nastoletni partyzanci pilnujący amerykańskiej zakładniczki gdzieś w górach w Ameryce Południowej,  pośród zjawiskowo sfilmowanych, soczystych i dzikich krajobrazów. Tajemnicza „Organizacja” daje im rozkazy przez radio, przydziela im krowę Shakirę, karabiny maszynowe do zabawy i pozwala na rytualne orgie po dniu ćwiczeń wojskowych. Kiedy przypadkowo ginie Shakira, zaczyna się walka o przywództwo w oddziale, który musi uciekać z gór do amazońskiej dżungli. Chaos i napięcie, które towarzyszyło nastolatkom zamienia się w brutalną walkę o przetrwanie w otoczeniu i nastroju przypominającym „Czas apokalipsy”. Zakładniczka wyczuwa szansę na ucieczkę, a oddział niszczy radio i tym samym kontakt z „Organizacją”. Młodzi rebelianci przypominający rozbitków z „Władcy much” zostają sam na sam ze swoimi demonami. Przedzierają się przez tropikalny las, a śmierć podąża za nimi…

Hipnotyzującą atmosferę świetnie podkreśla ścieżka dźwiękowa Miki Levi.
„Monos – oddział małp” zrobił furorę na festiwalach Sundance (Specjalna Nagroda Jury) i Berlinale 2019, gdzie „The Guardian” ogłosił film „największym okryciem”  i określił go jako „młodzieżowy Czas Apokalipsy”.
prasa o filmie:
MONOS, okrzyknięty wydarzeniem ubiegłorocznego festiwalu Sundance film Alejandro Landesa, to dzieło ambitne, gęste od znaczeń i nawiązań, miejscami wirtuozerskie artystycznie i formalnie - Mateusz Demski, Interia.pl
Kinowy atak serca. Zdumiewający - Alejandro González Iñárritu
Największe odkrycie Berlinale 2019 -  The Guardian
Hipnotyzujący. Potężny nowy głos we współczesnym kinie - Guillermo del Toro
Przywołuje Kubricka, Malicka i Czas Apokalipsy Coppoli - Cinevue

SERCE JAK LÓD, reż. Claude Sautet
produkcja: Islandia, Dania 2019 - gatunek: dramat - czas trwania: 109 min

Stefan (Daniel Auteuil) i Maxim (André Dussolier) prowadzą warsztat lutniczy
i w dziedzinie skomplikowanych napraw skrzypiec są prawdziwymi mistrzami.
Obaj doskonale się rozumieją i uzupełniają - Stefan wie niemal wszystko o strojeniu i reperacjach, Maxim z kolei świetnie radzi sobie w sprawach
biznesowych i organizacyjnych. Zgrany zespół stanowią też w sprawach miłosnych - Stefan ma skłonność do krótkich związków, z których z kolei Maxim - dzięki umiejętności lawirowania z prawdą - pomaga mu się uwolnić. Niespodziewanie w ich życiu pojawia się jednak piękna Camille (Emanuele Béart) - w młodej skrzypaczce od pierwszego wejrzenia zakochuje się Maxim, ale ona wybiera Stefana, który twierdzi jednak, że nie jest zdolny do uczuć.

Znakomity, zrealizowany ze smakiem i skonstruowany precyzyjnie niczym utwór muzyczny „Serce jak lód” odczytano jako początek „drugiej młodości” Claude'a Sauteta. Ten niezwykle utalentowany reżyser, scenarzysta i krytyk muzyczny zasłynął w latach 70. z wieloznacznych portretów relacji międzyludzkich, ale po takich filmach jak „Max i ferajna” (1971), „Cezar i Rozalia” (1972) czy „Mado” (1976) lata 80. okazały się dla niego czasem twórczego kryzysu. Sautet niemal wycofał się z filmowego życia, by zabłysnąć znów po roku 1990.
„Serce jak lód” nagrodzono Srebrnym Lwem w Wenecji, a nakręcony trzy lata później „Nelly i pan Arnaud” (1995) przyniósł Sautetowi Cezara za reżyserię
i stanowił piękne zakończenie filmowej kariery twórcy.

JEZIORO DZIKICH GĘSI, reż. Diao Yinan
produkcja: Chiny, Francja 2019 - gatunek: kryminał - czas trwania: 113 min

Stylowy, poetycki kryminał neo-noir, będący prawdziwą ucztą dla zmysłów.

Główny bohater filmu Diao Yinana, którym jest gangster Zhou, wpada w poważne tarapaty. Po tym, jak omyłkowo zastrzelił policjanta, sam staje się ruchomym celem. Jedyną szansą dla mężczyzny jest ucieczka.
Pomocy Zhou szuka u miejscowej prostytutki. To właśnie kobieta ma być jego łącznikiem ze światem. Zwłaszcza że nikomu oprócz niej nie może zaufać. W pogoń za bohaterem rusza bowiem nie tylko żądna zemsty policyjna jednostka specjalna, ale i skuszeni potencjalnym zarobkiem łowcy nagród, a w tle pojawia się również była żona mężczyzny.

W wielopoziomowym, pełnym retrospekcji kryminale Diao Yinana nic nie jest takie, jakie wydaje się na pierwszy rzut oka. Reżyser skutecznie myli tropy, co rusz umiejętnie pogrywając z uwagą widza. „Jezioro Dzikich Gęsi”, podobnie jak poprzedni film chińskiego reżysera „Czarny węgiel, kruchy lód”, to stylowe kino neo-noir, w warstwie wizualnej mocno zainspirowane niemieckim ekspresjonizmem.
prasa o filmie:
Możliwość oglądania tak wysokiego artystycznego poziomu to rzadki przywilej -
Charles Bramesco, Little White Lies
Ożywczy, poetycki, dyskretnie genialny kryminał noir - David Ehrlich, indieWire
Pojedyncze kadry wyglądają wspaniale. Okraszone elektroniczną muzyką świetnie budują atmosferę - Radek Folta, Moviesroom.pl
Twórca ma oko do intrygujących detali, potrafi utkać z nich momenty czystej, wizualnej poezji - Michał Walkiewicz, Filmweb.pl
nagrody:
2019 - Międzynarodowy Festiwal Filmowy Operatorów Manaki Brothers - Srebrna Kamera 300 dla Donga Jinsonga
2019 - Stowarzyszenie Chińskich Krytyków Filmowych - najlepszy film
2019 - China Film Critics Association Awards - nagroda: Top 10 Films
2019 - Shanghai Film Critics Awards - nagroda: Top 10 Films

NĘDZNICY, reż. Ladj Ly
produkcja: Francja 2019 - gatunek: dramat - czas trwania: 104 min

Montfermeil, które pulsuje od napięć, gniewu i niepewności to miejsce,
w którym nieustannie toczy się gra o lokalne wpływy. Niewinny psikus grupy dzieciaków, które dla żartu kradną małe lwiątko z miejscowego cyrku, może okazać się początkiem rewolucji.

Taki debiut zdarza się w kinie raz na kilka lat. Film w reżyserii Ladja Ly od swojej premiery na festiwalu w Cannes zachwyca krytyków i widzów na całym świecie.
„Nędznicy” to jeden z najlepszych europejskich filmów minionego roku, prawdziwe odkrycie reżyserskie, nominowany do Oscara i Złotego Globu, zwycięzca Nagrody Jury w Cannes i laureat Europejskiej Nagrody Filmowej w kategorii Odkrycie Roku, zdobywca 12 nominacji do Cezarów i trzech statuetek Lumières Awards, w tym dla Najlepszego Filmu, laureat dziesiątek nagród na festiwalach na całym świecie i wielki hit francuskich kin (ponad dwa miliony widzów).
głosy prasy:
Wielkie, bezkompromisowe kino! -
Cineuve
Szalenie wciągający i autentyczny, rewelacyjna reżyseria! - Los Angeles Times
Trzymający w napięciu, wraz z którym rośnie puls. - Toronto Star
Doskonały film, który poruszy każdego. - Film Week
Drapieżny, mocny, pełen świeżości. - Rolling Stone
Zapiera dech do ostatniej minuty. -  Variety
Szokujący, ekscytujący, fascynujący! - BBC.com