24. Mielecki Festiwal Muzyczny POLSKIE PRZEBOJE WIELKIEGO EKRANU- Warsaw Impressione Orchestra pod dyr. Krzesimira Dębskiego Podkarpacki Informator Kulturalny - PIK

Przejdź do treści

24. Mielecki Festiwal Muzyczny POLSKIE PRZEBOJE WIELKIEGO EKRANU- Warsaw Impressione Orchestra pod dyr. Krzesimira Dębskiego

26.09.2021, godz. 19:00
Mielec, al. Niepodległości 7, sala widowiskowa Domu Kultury SCK

W finałowym koncercie 24. Mieleckiego Festiwalu Muzycznego w POLSKICH PRZEBOJACH WIELKIEGO EKRANU WYSTĄPIĄ: Warsaw Impressione Orchestra pod dyrekcją Krzesimira Dębskiego warz z solistami: Milena Lange (sopran) i Adama Szerszenia (baryton). Koncert poprowadzi Andrzej Krusiewicz. Mielecki Festiwal Muzyczny ma ugruntowaną markę wśród letnich festiwali muzycznych Podkarpacia. Zasłużył na to ambitnym repertuarem i dbałością o wysoką jakość obsady wykonawczej festiwalowych koncertów. W tym bardzo trudnym dla kultury roku – organizator 24. MFM – Samorządowe Centrum Kultury w Mielcu – przygotowało dla publiczności festiwalowej ciekawą ofertę muzyczną. Obok muzyki klasycznej, etnicznej, autorskiej, jest także propozycja dla miłośników jazzu. W tym roku zaplanowaliśmy 5 koncertów i 3 wydarzenia towarzyszące. Festiwal odbędzie się we wrześniu, od 11 do 26 września. Zapraszamy na stronę internetową 24. MFM (festiwalmielec.pl), FB SCK oraz facebook.com/mfm.mielec.

W finałowym koncercie 24. Mieleckiego Festiwalu Muzycznego w POLSKICH PRZEBOJACH WIELKIEGO EKRANU WYSTĄPIĄ: Warsaw Impressione Orchestra pod dyrekcją Krzesimira Dębskiego warz z solistami: Milena Lange (sopran) i Adama Szerszenia (baryton). Koncert poprowadzi Andrzej Krusiewicz. Krzesimir Dębski Kompozytor, skrzypek jazzowy, dyrygent, aranżer i producent muzyczny, urodzony 26 października 1953 r. w Wałbrzychu. Studiował w klasie kompozycji Andrzeja Koszewskiego oraz dyrygenturę pod kierunkiem Witolda Krzemieńskiego w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Poznaniu. Od 1980, jako lider zespołu jazzowego String Connection, koncertował w Europie, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Uczestniczył w wielu festiwalach, między innymi w Reno, Paryżu, Berlinie, Norymberdze, Helsinkach, Hadze, Montrealu i Baden-Baden. Jest laureatem I nagrody na Światowym Konkursie Jazzowym w Hoeilaart (1983), Nagrody im. Stanisława Wyspiańskiego (1985), nagród czytelników magazynu Jazz Forum dla Muzyka, Kompozytora i Skrzypka Roku (1983-1986). W 1985 znalazł się w ankiecie amerykańskiego pisma Down Beat wśród dziesięciu najlepszych skrzypków jazzowych świata. W 1986 otrzymał I nagrodę Konkursu Kompozytorskiego z okazji 25-lecia Festiwalu Polskiej Muzyki Współczesnej Poznańska Wiosna Muzyczna. W 1988 r. zdobył nagrodę Kanadyjskiej Akademii Filmowej Genie Award oraz Nagrodę Prezesa Rady Ministrów za twórczość dla dzieci. W 1998 r. uzyskał w Stanach Zjednoczonych nominację do Emmy Award za muzykę do filmu Andrzeja Maleszki Maszyna Zmian. W 2000 r. otrzymał nagrodę Fryderyk w kategorii Kompozytor Roku oraz nagrodę Międzynarodowej Akademii Filmowej Philip Award za muzykę do filmu Ogniem i Mieczem. W 2001 r. na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Pyrgos w Grecji nagrodzono jego muzykę do filmu W Pustyni i w Puszczy. Muzyka do filmu Stara Baśń została wyróżniona Złotą Kaczką 2003 przez czytelników czasopisma Film. W 2005 r. otrzymał zamówienie od hollywoodzkiej wytwórni LimeLight Films na skomponowanie muzyki do 16 filmów Charlie Chaplina z lat 1914-1917. Krzesimir Dębski nagrał ponad 30 płyt ze swoimi kompozycjami dla wielu prestiżowych wytwórni płytowych. Od 1986 r. ograniczył działalność koncertową, poświęcając się twórczości kompozytorskiej. Skomponował ponad 50 utworów symfonicznych i kameralnych. Jest autorem muzyki do ponad 50 filmów fabularnych i dokumentalnych, tworzy także muzykę teatralną (ponad 40 premier) i eksperymentalną. W 1991 r. podjął również działalność dyrygencką, a jego dyskografia jako dyrygenta obejmuje już kilkanaście tytułów, między innymi z muzyką filmową dla Sony Classical. Prowadził koncerty z udziałem takich międzynarodowych gwiazd jak: José Carreras, José Cura, Ewa Małas-Godlewska, Adam Makowicz, Canadian Brass, Vadim Riepin, Jean-Luc Ponty, Mark O'Connor, John Blake i Nigel Kennedy. W latach 1995-1999 Krzesimir Dębski był członkiem Prezydium Zarządu Głównego Związku Kompozytorów Polskich. Był również wiceprezesem Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej. Wykładał na letnich kursach muzycznych między innymi w Ankarze, Darmstadt i San Diego. Warsaw Impressione Orchestra powstała w 2014 roku. Orkiestrę tworzą muzycy na co dzień współpracujący między innymi z takimi zespołami jak: Teatr Wielki Opera Narodowa, Filharmonia Narodowa, Polska Orkiestra Radiowa, Sinfonia Varsovia oraz wyróżniający się studenci i absolwenci Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Muzycy orkiestry oprócz składu symfonicznego występują również w mniejszych składach kameralnych: Kwintet Smyczkowy, Kwartet Smyczkowy, Trio Smyczkowe, Kwintet Dęty Klasyczny, Kwintet Dęty Blaszany, Trio Stroikowe, Trio Instrumentów Dętych Blaszanych, Duety, inne zestawienia instrumentów. Repertuar orkiestry obejmuje muzykę od baroku do współczesności (klasyczną, filmową, rozrywkową). Połączenie młodzieńczej energii z doświadczeniem wybitnych muzyków pozwala dostarczyć słuchaczom nadzwyczajnych wrażeń podczas koncertów. Szeroki repertuar i wysoki poziom artystyczny sprawiają, że orkiestra zapraszana jest na liczne koncerty i festiwale. Warsaw Impressione Orchestra ma na swoim koncie koncerty pod batutą takich mistrzów jak: Krzesimir Dębski, Maciej Niesiołowski, Ruben Silva, Piotr Wijatkowski, Tomasz Labuń, Jakub Zwierz, Bartosz Żurakowski i wielu innych. Warsaw Impressione Orchestra występowała między innymi w takich salach jak: Filharmonia Narodowa w Warszawie, Zamek Królewski w Warszawie, Polska Filharmonia Bałtycka w Gdańsku, Centrum Kongresowe ICE w Krakowie, Sala Ziemi MTP w Poznaniu. W skład W składzie Warsaw Impressione Orchestra występują tak wybitni wirtuozi jak m.in. Maciej Przestrzelski – skrzypce, koncertmistrz Warsaw Impressione Orchestra. Uczestniczył w realizacjach operowych i koncertowych w kraju i za granicą, między innymi Krzysztofa Pendereckiego, Jacka Kaspszyka, Gabriela Chmury, Jerzego Maksymiuka, Grzegorza Nowaka, Placido Domingo, Jose Cura, Marca Minkowskiego, Mariusza Trelińskiego, Joshua Bella, Valerego Gergieva, Krzysztofa Pastora, Carlo Montanaro, Patricka Fournillier i wielu innych. Marek Karwowski – pierwszy wiolonczelista Warsaw Impressione Orchestra. Grał w Orkiestrze Radiowej Südwestfunk w Baden-Baden (Niemcy), Filharmonii de Jalisco w Meksyku, w Teatro dell'Opera di Roma (Opera w Rzymie – Włochy). Brał udział w słynnym koncercie trzech tenorów: (Plácido Domingo, Luciano Pavarotti, José Carreras) w Terme di Caracalla w Rzymie (Włochy). Milena Lange - absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu wybitnej śpiewaczki Anny Radziejewskiej. Artystka o szerokim kręgu zainteresowań muzycznych. Laureatka wielu konkursów wokalnych dla młodych wykonawców. Uczestniczka wielu kursów mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych mistrzów śpiewu operowego. Z powodzeniem koncertuje na scenach filharmonicznych i teatralnych (Francja, Włochy, Norwegia Chorwacja, Litwa, Czechy). W Polsce zaśpiewała w prestiżowych salach koncertowych: Filharmonia Narodowa w Warszawie, Centrum Kongresowe ICE Kraków, Zamek Królewski w Warszawie, Filharmonia Bałtycka w Gdańsku czy Sala Ziemi w Poznaniu. Współpracuje z wieloma orkiestrami symfonicznymi oraz kameralnymi w Polsce i za granica. W trakcie swojej dotychczasowej działalności artystycznej współpracowała z wieloma mistrzami batuty takimi jak m.in.: Andrea de Carlo, Krzesimir Dębski, Maciej Niesiołowski, Sławomir Chrzanowski, Piotr Wijatkowski, Bartosz Żurakowski, Adam Klocek czy Andrzej Knap. W swoim repertuarze artystka posiada liczne partie operowe m.in. Fiordiligi (Cosi fan tutte), Hrabina (Wesele Figara), Carmen (Carmen), Vitelia (Łaskawość Tytusa), Ninetta (Sroka Złodziejka), Suzel (L'amico Fritz), Semiramide (Semiramide) oraz wiele arii operetkowych, musicalowych, pieśni, utworów oratoryjno-kantatowych. Wciąż doskonali swoje umiejętności i bierze czynny udział w spektaklach operowych oraz musicalowych. Debiutem operowym artystki był udział w światowej prapremierze opery „Il Trespolo Tutore" Allessandra Stradelli, w której zagrała główną rolę – Artemisie z Orkiestrą Instrumentów Historycznych Zakładu Muzyki. Dawnej pod batutą Maestro Andrea De Carlo z Conservatorio Statale di Musica Alessandro Casella w Akwili. W kwietniu 2018 za kreacje roli Artemisii w przedstawieniu Il Trespolo Tutore w Operze Nova w Bydgoszczy otrzymała II nagrodę w konkursie na najciekawsza osobowość 11. Międzynarodowego Operowego Forum Młodych w Bydgoszczy. Artystka nie tylko śpiewa, ale również wykazuje zdolności managerskie. Założycielka i managerka Warszawskiej Orkiestry Symfonicznej Impressione, która z powodzeniem koncertuje na największych salach koncertowych Polski i za granica. Jest dyrektorem prestiżowego Impresariatu Artystycznego MS Promotion, który promuje gwiazdy muzyki klasycznej jak i młode talenty w Polsce i za granicą. Artystka organizuje różnego rodzaju przedsięwzięcia kulturalne (spektakle operowe, operetkowe, musicalowe, koncerty), promując muzykę klasyczną na najwyższym poziomie artystycznym. W 2020 roku została beneficjentką programu Funduszu Wsparcia Kultury, dzięki któremu zrealizowała cztery duże wydarzenia artystyczne z udziałem solistów oraz orkiestry symfonicznej. W 2021 roku otrzymała tytuł honorowy Ambasadora Stalowej Woli za wybitne osiągnięcia i promowanie rodzinnego miasta. Adam Szerszeń – baryton, solista Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, solista Opery Krakowskiej. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu prof. Michaliny Growiec. Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień w konkursach wokalnych. Był dwukrotnym stypendystą Ministra Kultury. W latach 1998-2002 śpiewał w zespole Camerata Silesia, z którym koncertował w kraju i za granicą, dokonał wielu prawykonań oraz nagrał 5 płyt CD, w tym z Emmą Kirkby. Na scenie operowej zadebiutował tytułową rolą w operze Eugeniusz Oniegin Piotra Czajkowskiego w reżyserii Wiesława Ochmana w Operze Śląskiej w Bytomiu. W latach 2002-2005 był solistą tego teatru. Od 2003 r. współpracuje z Teatrem Wielkim w Poznaniu. Odbył z tym teatrem kilka tournées zagranicznych. Od 2004 r. jest też gościnnym solistą Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie. Jest również wykładowcą w Akademii Muzycznej w Katowicach. Artysta ma w swoim repertuarze wiele partii barytonowych, między innymi w takich operach jak: Cosi fan tutte Wolfganga Amadeusa Mozarta, Fidelio Ludwiga van Beethovena, Carmen Georgesa Bizeta, Aida, Traviata, Ernani, Don Carlos, Bal maskowy, Dwaj Foskariusze, Stiffelio Giuseppe Verdiego, Andrea Chenier Umberto Giordano, Dama pikowa, Eugeniusz Oniegin Piotra Czajkowskiego, Borys Godunow Modesta Musorgskiego, Halka, Straszny dwór Stanisława Moniuszki, Cyganeria Giacomo Pucciniego, Student żebrak Carla Millöckera. Dorobek artystyczny Adama Szerszenia obejmuje również dzieła oratoryjno-kantatowe, są to między innymi: Johann Sebastian Bach – Magnificat, Ich habe genug; Joseph Haydn – Stabat Mater, Stworzenie świata; Ferenc Liszt – Via Crucis; Johannes Brahms – Niemieckie requiem; Gabriel Faurée – Requiem; Giacomo Puccini – Missa di gloria; Ariel Ramirez – Misa Criolla; Karol Szymanowski – Stabat Mater oraz cykle pieśni: Johannes Brahms – Vier ernste Gesänge; Antonín Dvořák – Pieśni cygańskie; Gustaw Mahler – Lieder eines fahrenden Gesellen, Kindertotenlieder; Maurice Ravel – Trzy pieśni Don Kichota do Dulcynei, Pieśni do słów Mallarmé; Józef Świder – Chamber Music; Tadeusz Baird – Cztery sonety miłosne. Artysta występował na wielu renomowanych festiwalach, między innymi: Warszawska Jesień (1999, 2001, 2004), Anima Mundi w Pizie (2001, 2003), Gaude Mater w Częstochowie, Śląska Trybuna Kompozytorów w Katowicach, Ave Maria w Czeladzi, Festiwal im. Adama Didura w Sanoku, Festiwal Moniuszkowski w Kudowie Zdroju, Europejski Festiwal im. Jana Kiepury w Krynicy, Bydgoski Festiwal Operowy, Festiwal Hoffmanowski w Poznaniu, Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Busku Zdroju. Artysta występuje z orkiestrami filharmonicznymi w kraju i za granicą. Kilkakrotnie śpiewał w Studio S-1 Polskiego Radia w ramach Euroradio (transmisja na żywo do krajów Europy). Dokonał nagrań archiwalnych dla radia i telewizji. Występował w Niemczech, Belgii, Luksemburgu, Francji, Włoszech, Kanadzie, Tajwanie ...