Poland Soul Travel. Bieszczady czekają na turystów z Austrii i Szwajcarii Podkarpacki Informator Kulturalny - PIK

Przejdź do treści

Poland Soul Travel. Bieszczady czekają na turystów z Austrii i Szwajcarii

Plakat

Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej zachęca Austriaków i Szwajcarów do wypoczynku w naszym kraju w myśl turystyki slow. Wśród regionów promowanych w drugiej edycji kampanii Poland Soul Travel znalazły się Bieszczady.

Niezwykła przyroda, idealne warunki do uprawiania sportów, wyjątkowa historia, pyszne jedzenie i niespotykane nigdzie indziej zabytki - Bieszczady to miejsce, w którym nietrudno się zakochać. Teraz będą mieli na to okazję influencerzy i dziennikarze z Austrii i Szwajcarii, którzy trafią do miejscowych pensjonatów i gospodarstw agroturystycznych w ramach kampanii Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej.

W ramach drugiej edycji kampanii Poland Soul Travel goście poznają historię właścicieli pensjonatu „Chata Magoda” w Lutowiskach, zobaczą prawdziwe bacówki, zwiedzą skansen i Galerię Zdzisława Beksińskiego w Sanoku oraz cerkwie w Smolniku i Łopience. Poland Soul Travel pokaże też Austriakom i Szwajcarom kulturę i kuchnię regionalną oraz zapewni niezapomniane wrażenia podczas żeglugi po Jeziorze Solińskim czy pieszych wypraw po bieszczadzkich trasach.

"Nowa odsłona to nowe regiony i ich atrakcje, które pokażemy wciąż nieznającym naszego kraju mieszkańcom Austrii i Szwajcarii. Chcemy nie tylko wzmocnić świadomość naszego kraju, ale również wzbudzić chęć jego poznania na „własne oczy”, zainspirować niejako modę na Polskę" - mówi o kampanii dyrektor ZOPOT w Wiedniu, Marcin Płachno.

Kampania Poland Soul Travel, poza Bieszczadami, podkreśla przyrodnicze i kulturowe skarby również innych regionów: Lubelszczyzny, Ziemi Kłodzkiej, polskiej Jury oraz Mazur. O swoich ukochanych regionach Polski opowiedzą lokalni przewodnicy – gospodarze starannie wybranych, prowadzonych z oddaniem i smakiem pensjonatów, obrońcy przyrody, pasjonaci i promotorzy sportów, organizatorzy docenianych festiwali.

Poprzednia edycja projektu dotarła do 2,7 miliona odbiorców w Austrii i Szwajcarii, skupiając się na promocji pięciu innych regionów: Beskid Niski, Górny Śląsk, Kaszuby, Podlasie i Góry Izerskie. Filarami kampanii była aktywność w mediach społecznościowych, osiem zorganizowanych wyjazdów dla dziennikarzy i influencerów do poszczególnych regionów, specjalny podcast oraz współpraca ze znaną aplikacją rowerowo-trekkingową Komoot. W 2023 roku planowana jest kolejna seria podróży studyjnych, które przybliżą odbiorcom promowane regiony.

Informacja prasowa